הבלוג של ביטין |

כריית ביטקוין

רובכם שמעתם את המונח כריית ביטקוין וכורי ביטקוין אך הוא לא מה שאתם מדמיינים.

אין מכרה פיזי בדומה לזהב הכרייה של ביטקוין נעשת באמצעות מחשבים.

אותם מחשבים נקראים כורים או באנגלית MINERS והם כולם מחוברים לרשת הביטקוין ומתחרים על מציאת הצופן הבא שיאפשר יצירת בלוק חדש לשרשרת הבלוקים ההיסטורית הקיימת.

 

מהי פעולת הכרייה בעצם

אחת המטרות של הביטקוין הינה לגרום לכך ששרשרת הבלוקים תתארך בבלוק אחד אחת ל 10 דקות פחות או יותר, זה מתבצע בעזרת וויסות הקושי במציאת הצופן עם הצטרפות ועזיבת כורים.

עצם מגבלתו של הביטקוין ל 21 מיליון מטבעות והשחרור המבוקר של הביטקוין (שנרחיב עליו בהמשך) לאורך זמן מביא לכך שעם הצטרפות כורים חדשים יהיה קשה יותר לכורה יחיד למצוא את הבלוק הבא.

 

בשביל שאנו נשחרר את הבלוק הבא ונזכה בביטקוין אנו צריכים לאסוף מגה בייט פחות או יותר של העברות שממתינות להיכנס לשרשרת הבלוקים ומזל רב יותר עם גדילת קושי הכרייה וליהפך.

לעתים כורים לא יקבלו את הפרס שלהם אם הם לא הגיעו לגודל של מספק ב KB.

בפעולת הכרייה אנו מנסים למצוא את הצופן ששמו באנגלית HASH הצופן שמאפשר את יצירת הבלוק הבא.

 

הצופן עצמו מורכב מה HASH של הבלוק הקודם, העברות שממתינות לאישור ומספר שרירותי.

כל פעם שהמספר השרירותי משתנה אנו נקבל צופן שונה לחלוטין ואותו צופן ברגע שהוא פוגע במטרה הוא יכול להמשיך את שרשרת הבלוקים.

 

HALVING במערכת הביטקוין או בעברית חציונות

גרף המתאר את הכמות של הפרס בהגעה לבלוקים מסויימים

זה עקרון בסיסי ברעיון הביטקוין שאומר שעם כמעט כל בלוק שנוצר יוצרו מטבעות חדשים לפי הכמות הקיימת במערכת ושכל 210,000 אלף בלוקים הכמות תפחת בחצי

הנה טבלה פשוטה שתעזור לכם להבין את העקרון הזה. בצד ימין זה הבלוק האחרון שנוצר ומצד שמאל זה כמות הפרס בביטקוין לכורה שמוצא את הבלוק הבא

0 – 210,000 50 BTC
210,001 – 420,001 25 BTC
420,002 – 630,002 12.5 BTC
630,003 – 840,003 6.25 BTC
840,004 – 1,050,004 3.125 BTC
1,050,005 – 1,260,005 1.5625 BTC

בזמן כתיבת מאמר זה אנו נמצאים בבלוק ה 578,228 שזה אומר שכורה יקבלו 12.5 BTC עבור כל בלוק שהם מצאו בתנאים שציינתי למעלה.

עקרון ה HALVING ימשך לחלק ב 2 את הפרס כל 210,000 בלוקים עד שלא ישאר סטושי אחד.

 

איך להשתתף בכרייה

בשביל להשתתף בכרייה צריך תוכנה המאפשרת זאת, קיימות מגוון תוכנות באתר של bitcoin.org

לאחר מכן יש לנו את האפשרות לכרות ביטקוין לבד או בשיתוף עם הרבה כורים יחדיו או בשפת הביטקוין POOL , לכל דרך יש את היתרונות והחסרונות שלה.

שאנו כורים לבד אנו צריכים לקחת בחשבון שעם היחס בין כוח המחשוב שברשותינו אל מול כל הכורים שמתחרים בנו קיצוני הסיכוי שלנו לראות החזר להשקעה קטן כי הסיכוי שנמצא את הבלוק אפסי.

רק מי שמצא את הבלוק מקבל פרס כל השאר שום דבר, בשביל המצבים האלו קמו שיתופי כורים העובדים יחדיו בשביל להגדיל את הסיכוי שהבלוק יפול אצל אחד מן החברים בקבוצה ושכל אחד יקבל את חלקו לפי כוח המחשוב שהוא תרם.

זה הגיוני בגלל שאם כורה א' ו ב' נמצאים באותו POOL ואחד מהם הצליח למצוא את הצופן הבא הוא עשה זאת בזכות הכורה האחר שלקח לו חלק מן עבודת הכרייה והגדיל לו את הסיכויים.

אם הסיכוי הכללי הוא אחד למליון 2 כורים יתחלקו בעבודה ובכך הסיכוי שאחד מהם ימצא את הבלוק הבא יורד לחצי מיליון.

 

מהי דרגת הקושי הנוכחית בכריית ביטקוין

אפשר לראות את דרגת הקושי הנוכחית והיסטורית הקושי בעבר באתר הזה.

הקושי לפי מה שצויין שם נכון לתאריך פרסום המאמר הזה עומד על אחד 7.5 טריליון מאידך המערכת מוסיפה לקושי רק עם יש יותר כורים והיום יש מחשבים שיודעים לבצע מיליוני ועשרות מיליוני ניחושים בשנייה.

 

לסיכום

כריית ביטקוין נועדה בראש ובראשונה לאבטח את הבלוקציין שעליו עובד רעיון הביטקוין.

הכרייה כיום נעשת בחומרה מיועדת והיא בפי מאות יותר מהירה ממעבדים וכרטיסי מסך של מחשב אך לא כך המצב במטבעות אחרים עם הצפנה שונה.

הביטקוין מוצפן באמצעות SHA256.

 

בהצלחה!

שתפו את הפוסט הזה

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp

קריאה נוספת

מכירת ביטקוין

אם ערכו של הביטקוין גבוה לדעתכם, יתכן כי תרצו לנצל את ההזדמנות ולממש אותו על מנת לקבל כסף בהעברה בנקאית או במזומן, כמובן שתוכלו לקבל

מטבעות דיגיטליים כאן לשנות את העולם

המושג מטבעות דיגיטליים נכנס לכותרות בגלל העליות ומורדות שהמטבעות האלה חווים אך מטבעות דיגיטליים הם הרבה יותר ממה שאתם חושבים.   מטבעות דיגיטליים ידועים גם